Úvod
Předměty
BIM v geotechnice a podzemním stavitelství
Environmentální a energetická geotechnika
Environmentální problémy geotechniky
Experimentální metody studia fyzikálního chování geomateriálů
Geodetická měření v podzemním stavitelství
Geodynamika
Geohydrodynamika
Geomateriálové inženýrství
Geomechanika
Geomonitoring a inverzní analýza
Geostatistika
Geotechnická laboratoř
Geotechnická rizika
Geotechnické stavby
Geotechnický monitoring
Hloubení jam a nekonvenční metody výstavby podzemních děl
Interakce základových konstrukcí s podložím
Mechanika zemin a zakládání staveb
Mechanika hornin a zemin
Mechanika podzemních konstrukcí
Metoda konečných prvků
Modelování hydraulických a transportních procesů v geosféře
Modelování v geotechnice
Moderní metody geofyzikálního průzkumu
Počítačová podpora navrhování geotechnických konstrukcí
Podzemní a geotechnické stavby
Podzemní stavby
Pokročilé metody modelování geotechnických úloh
Pokročilé metody zakládání staveb
Progresivní technologie výstavby geotechnických staveb a konstrukcí
Projektování podzemních staveb
Průzkumné metody v geotechnice
Případové studie geotechnických staveb
Ražení a vyztužování podzemních a hornických děl
Seismické inženýrství
Statika a dynamika geotechnických staveb
Statistické metody v inženýrské praxi
Stavební geologie
Technické odstřely a jejich účinky
Trhací práce a rozpojování hornin
Úprava vlastností hornin a zemin
Vybrané problémy podzemního stavitelství
Zakládání staveb
Zakládání ve složitých podmínkách
Základy hydrogeologie a inženýrské geologie
Základy stavební geologie
Tým
Spolupracující firmy
Zprávy
Aktuality
Publikace
Stalo se
Galerie
Nabídky
Kontakt
Studijní materiály
Odborné zdroje
Podklady pro cvičení
Podklady pro přednášky
Testy
01
02
03
04
05
06
Zkouška kyvadlem TRRL
Jaká vlastnost se hodnotí zkouškou kyvadlem TRRL:
protismykové vlastnosti povrchu vozovek
absorbční vlastnosti povrchu vozovek
odolnost povrchu vozovek proti oděru (abraze)
Která fyzikální veličina se měří zkouškou kyvadlem TRRL:
součinitel odporu fb
součinitel tření fk
koeficient abraze ak
Podstata zkoušky kyvadlem TRRL:
Zvyšování prokluzu kyvadla vlivem snižování součinitele tření povrchu vozovky
Ztráta kinetické energie kyvadla vlivem odrazu patky o povrch vozovky
Ztráta kinetické energie kyvadla vlivem tření patky o povrch vozovky
Na základě zkoušky kyvadlem TRRL se posuzují následujicí vlastnosti povrchu vozovek:
makrotextura
mikrotextura
mikrotextura i makrotextura
Během zkoušky se musí teplota nacházet v intervalu:
5-40⁰C
0-40⁰C
10-50⁰C
Prokmit kyvadla musí být:
proti směru jízdy
kolmo ke směru jízdy
ve směru jízdy
Maximální sklon měřeného povrchu je:
5%
10%
12%
Povrch vozovky během zkoušky musí být:
očištěný a suchý
očištěný a zavodněný
znečistěný a vlhký pro zajištění nejhorších podmínek
Do hodnocení se zavádí oprava:
v závislosti na kategorii komunikace
z teploty
v zavíslosti na očekávaném klasifikačním stupni vozovky
Zkouška kyvadlem TRRL se situuje do míst:
s průměrným opotřebením povrchu vozovky
nejméně exponovaném učinkům dopravy
s nejtežšími provozními podmínkami